La missatgeria unificada en les comunicacions d'empresa

La missatgeria unificada és la integració dels diferents sistemes de missatgeria electrònica i mitjans de comunicació empresarial (correu electrònic, SMS, fax, correu de veu, missatgeria de vídeo, etc ...) en una única interfície, accessible des d'una varietat de dispositius diferents.

Mentre que els sistemes tradicionals de comunicació transmeten missatges en diferents tipus de tecnologies, com els sistemes de correu de veu, servidors de correu electrònic i màquines de fax, en la missatgeria unificada tots els tipus de missatges s'emmagatzemen en un mateix sistema facilitant la distribució del mateix per diferents mitjans.

Els missatges de correu de veu, per exemple, es poden lliurar directament a la safata d'entrada del correu electrònic de l'usuari i es reprodueixen a través d'un auricular o altaveu sistema. Això simplifica l'experiència de l' usuari (només un lloc per comprovar els missatges) i pot oferir noves opcions per al flux de treball, com ara afegir notes o documents a missatges de veu enviats.

La missatgeria unificada és una tecnologia que s'esperava per molts usuaris en la indústria de les telecomunicacions en ser un producte molt popular i atractiu, en primer lloc suposava una millora i una substitució del correu de veu integrant-lo en els altres sistemes de l'empresa com el correu electrònic. No obstant això, la missatgeria unificada ha trigat a guanyar-se l'acceptació dels usuaris per ser una tecnologia poc provada i amb poca demanda dels consumidors.

Avui en dia, les solucions de missatgeria unificada són cada vegada més acceptades en l'entorn empresarial. L'objectiu de la implementació de solucions de missatgeria unificada en general és augmentar i millorar la productivitat de les empreses, mentre disminueixen els problemes de distribució de les comunicacions.

Les solucions de missatgeria unificada professionals per a empreses integren els processos de comunicació dins de la infraestructura de TI existent, com el CRM, ERP i sistemes de correu (per exemple Microsoft Exchange, Lotus Notes, SAP, etc ...).

Amb tot això la missatgeria unificada proporciona un nou canal d'entrada avançat per a l'empresa, podent generar fluxos de treball empresarials automatitzats a partir d'una trucada de telèfon o la recepció d'un fax.

Missatgeria unificada com a part de les comunicacions unificades

Antigament la missatgeria unificada es podia referir a la simple inclusió dels faxos entrants i correu de veu a la safata d'entrada de correu electrònic de l'usuari, o l'enviament d'un missatge de mòbil i el lliurament del missatge de forma intel·ligent en una varietat de diferents formats possibles com el correu electrònic, fax o un enregistrament de veu.

Actualment s'incorpora la veu en la missatgeria unificada com un component clau, totes aquestes tecnologies han de ser reunides: veu, missatgeria instantània, correu electrònic, correu de veu, web, fax, videoconferència i solucions ip.

L'objectiu és fer una comunicació sense que importi el medi, la peça que falta que permet que aquestes tecnologies treballin juntes és "presència". Si els col·laboradors són "conscients" de cada estat de l'altre (per exemple, disponible, ocupat, en una reunió, o fora de línia), es pot triar el mètode de comunicació més apropiat per a usar i per tant assegurar una comunicació efectiva.

Per a més informació de la missatgeria unificada i les comunicacions unificades, i com poden ajudar aquestes tecnologies a la seva empresa, no dubti en contactar amb Telecon Sistemes on li assessorarem per a tot el que necessiti.

Contacti amb Telecon Sistemes aquí.