Què és VoIP?

En el següent article anem a explicar de forma el més clara possible Què és VoIP ?.

Amb la constant evolució en el món de les comunicacions, cada vegada és més freqüent trobar termes que podríem desconèixer i que comencen a ser d'ús habitual tant en un entorn domèstic com empresarial. És el cas de la VoIP.

Imatge de què és VoIP

La VoIP té el seu origen en les paraules angleses Voice Over Internet Protocol, que signifiquen "veu sobre un protocol d'internet".

Simplificant la definició, la VoIP és un mètode mitjançant el qual es transformen senyals d'àudio analògiques (és a dir, la trucada de telèfon tradicional), en paquets de dades digitals que poden ser transmesos a través d'internet mitjançant un protocol IP cap a una adreça IP determinada (per ser més clars, convertim la trucada de telèfon tradicional en un format VOIP que transmet la nostra trucada telefònica a través de l'ADSL d'Internet).

A diferència de la telefonia convencional, en la VoIp el terminal telefònic no té perquè estar sempre present ja que podria realitzar-se la trucada a través d'un ordinador o un mòbil que disposin d'una adequada connexió a internet.

Implementant una adequada seguretat de veu i dades, es podrà facilitar l'accés d'empleats a la xarxa corporativa tant des de les pròpies oficines com fora d'elles.

Cada vegada són més les empreses s'interessen per la veu IP (VoIP) i que veuen en ella una important eina. En canviar a un sistema basat en IP, es poden simplificar i combinar les comunicacions augmentant la productivitat.

Canviar a un sistema de telefonia IP és senzill i té al seu abast les 2 millors opcions per fer-ho:

  1. Transformació del seu actual centraleta telefònica en IP: Mitjançant la instal·lació d'un Gateway VOIP en la seva actual centraleta telefònica s'aconsegueix transformar les comunicacions analògiques en IP sense haver de canviar tota la infraestructura de telefonia de la seva empresa. (Solució apta per a empreses mitjanes / grans).
  2. Adquisició d'una Centraleta Virtual: Amb la centraleta virtual es deixa de tenir centraleta física a l'empresa i tota la configuració i connexions de telefonia s'executen a Internet. (Apta per a empreses petites).

Avantatges de la VoIP

Són nombroses les avantatges que la VoIP pot oferir a la seva empresa permetent una reducció de costos i un augment de la funcionalitat. Entre elles destaquen:

  • Reducció de despeses en desplaçaments. Es poden utilitzar sales d'àudio i videoconferències per a les reunions sense haver de desplaçar-cap de les parts interessades.
  • Major ventall d'opcions perquè els treballadors puguin connectar-se.
  • Facilitat per treballar remotament des de qualsevol lloc que disposi de connexió a Internet. Per exemple: personal del departament comercial, agents del call center, etc.
  • Funcionalitats sense cost extra (bústia de veu, identificació de trucades, servei de trucades en espera, repetir i tornar trucada, conferències, desviaments, llarga distància sense limitacions, etc.).
  • Facilitat per incorporar terminals addicionals, gràcies a que la VoIP li permet mantenir múltiples trucades telefòniques a través de la seva xarxa IP.
  • Números virtuals. Un servei que també li permet estalviar costos. En no dependre de la ubicació geogràfica, els proveïdors de VoIP tenen l'opció d'assignar qualsevol prefix disponible a un nombre. Això permet l'elecció del prefix més convenient per al seu número de telèfon, sense necessitat que estigui ubicat físicament en aquest àrea en concret. Tot i que aquest servei pugui ser facturat, l'estalvi final resulta significatiu.

Tot això converteix la VoIP a una revolucionària tecnologia que està canviant i redefinint el nostre concepte de telefonia.

Ara ja coneix què és VoIP, les opcions de canvi a aquesta tecnologia i els avantatges que la VoIP li ofereix.

Ompli el següent formulari per a més informació dels serveis de VoIP, l'ajudarem amb la solució que millor s'adapti a les necessitats de la seva empresa.

Formulari pressupost VOIP